Tiskové centrum

Vítejte v tiskovém centru COFIDIS. Naleznete zde přehled tiskových zpráv a tiskové informace o společnosti COFIDIS pro média. Nezapomeňte se přihlásit k odběru COFIDIS newsletteru na stránce COFIDIS newsletter.

Odebírat RSS

 

Kontakt pro média:

Martin Suchánek

martin.suchanek@intensity.cz

  • Rok 2020 pořádně zamával všemi oblastmi ekonomiky, trh s nemovitostmi nevyjímaje. Během roku došlo k několika změnám, se kterými budou muset potenciální zájemci o byt, dům či pozemek počítat, byť jde někdy i o změny příjemné. Ať už kupujete nemovitost pro svou rodinu nebo jako investici, je vhodné se před samotnou koupí seznámit s aktuální situací a připravit se na to, co vás čeká.

  • Po půjčce by v určité situaci sáhlo 87 % Čechů. Největší smysl půjčky přitom vidí v investicích do dlouhodobých projektů. Na pořízení bydlení by si půjčku vzalo 64 % Čechů, na rekonstrukci 55 % lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 550 respondenty. Naopak na jednorázové financování dovolené, svatby nebo vánočních dárků by si dotazovaní půjčili spíše výjimečně.

  • Sjednocení půjček do jedné výhodnější prošlo v posledních měsících nebývale vysokým zájmem. Svůj podíl na tomto trendu má i koronavirová krize, která nutí domácnosti hledat cesty k optimalizaci dluhů. Podle interních dat společnosti Cofidis byl zájem o konsolidace meziročně vyšší ve všech měsících od ledna až po prosinec s výjimkou října, přičemž v červnu byl nárůst zájmu nejvyšší, meziročně o 193 %.

  • Češi se ve vztahu k úvěrům již několik posledních let chovají stále zodpovědněji. Tento trend negativně neovlivnila ani koronavirová krize. Více než třetina lidí věnuje studování obchodních podmínek úvěru před jeho podepsáním více než hodinu svého času, čtvrtina lidí pak minimálně jeden den. Naopak každoročně klesá podíl lidí, kteří jsou se studiem podmínek hotovi do pěti minut, letos jde podle každoročního průzkumu společnosti Cofidis o nejpozitivnější výsledek od roku 2014.

  • Inovativní platební metody nejsou pro Čechy cizím pojmem, alespoň některou z nich zná 9 z 10 lidí. Nákup mobilem či prostřednictvím virtuální peněženky patří k těm nejznámějším, téměř shodně je zná kolem dvou třetin Čechů. Obě tyto metody jsou mezi českou populací zároveň nejčastěji využívané. Virtuálními peněženkami aktivně platí 37 % lidí, mobilními telefony 35 %. Naopak velkou neznámou jsou P2P platby. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 550 respondenty.

Archiv tiskových zpráv

Pro správné fungování stránek je třeba mít zapnutý JavaScript.