Často kladené otázky

V rubrice Často kladené otázky (FAQ) naleznete odpovědi na Vaše nejčastější dotazy. Stačí kliknout na konkrétní téma, které Vás zajímá a dozvíte se více. 

Pokud máte v úmyslu položit nám nový dotaz, pošlete nám, prosím, e-mail prostřednictvím webového formuláře.

Zaslat nový dotaz

Chcete-li požádat o úvěr
Kdy obdržím peníze na bankovní účet?

Peníze zašleme na Váš účet do 24 hodin od zaslání všech dokumentů a schválení půjčky.

Mohu zažádat o půjčku, i když jsem důchodce nebo na mateřské?

Zažádat o úvěr může každý. V případě, že jste důchodce, nebo na mateřské dovolené, je pro účely schvalování Vaší půjčky lepší, když do žádosti uvedete také partnera nebo partnerku.

Musí být povinně uveden ve smlouvě můj partner / partnerka?

Partnera nebo partnerku ve smlouvě uvádět nemusíte, záleží jen na Vás. Pokud ho/jí uvedete, zohledníme tuto skutečnost při vyhodnocení Vaší žádosti.

Pokud žádám o úvěr u COFIDISu, musím měnit bankovní účet?

Ne, Váš stávající účet měnit nemusíte. Peníze Vám zašleme na Váš bankovní účet. Musíte být vlastníkem tohoto účtu.

Je úvěr omezený věkem?

K čerpání úvěru je potřebné dosáhnout minimální hranici věku 18 let.

Je možné splatit celou půjčku předčasně? Pokud ano, za jakých podmínek?

Informace o tom, jak hradit měsíční splátky a další informace ohledně splácení spotřebitelského úvěru naleznete v sekci Vše o našich úvěrech, Možnosti splácení půjčky.

Jak si mohu ověřit, že nejsem vedený v registru dlužníků?

Pokud máte pochybnosti o svém splácení v minulosti, doporučujeme si před podáním žádosti o půjčku ověřit, jaké informace jsou o vás vedeny v Registru FO sdružení SOLUS. Můžete k tomu využít službu SMS výpis a aplikaci určenou pro mobilní telefony s operačním systéme Android "SOLUS – SMS výpis". Aktuální a spolehlivé informace získáte přímo na svůj mobilní telefon odkudkoli během pár chvil. Další informace k službě SMS výpis a aplikaci naleznete zde.

Jak zažádat o půjčku COFIDIS přes Internet?

Vyberte si půjčku, o kterou máte zájem a vyplňte jednoduchý online formulář. Vaši žádost ihned vyhodnotíme a v případě kladného posouzení Vám zašleme smlouvu poštou. Poté již stačí, abyste nám zaslali obě podepsané vyhotovení smlouvy společně s požadovanými dokumenty.

Jaké doklady budu potřebovat pro vyřízení půjčky?

Informace o průběhu vyřízení půjčky, včetně informací vyžadovaných od spotřebitele za účelem posouzení úvěruschopnosti jsou uvedeny v kapitole Vše o našich úvěrech, Průběh vyřízení půjčky anebo zde

Co je to revolvingový úvěr?

Revolvingový úvěr lze přirovnat k běžné půjčce, která má ale navíc jednu důležitou vlastnost a tou je obnovitelná finanční rezerva. S každou uhrazenou měsíční splátkou "spoříte" částku, kterou si pak v případě potřeby můžete znovu půjčit a to bez vyřízení jakýchkoliv formalit. Stačí nám jen zavolat a my Vám peníze obratem převedeme na Váš účet.

Už jste o úvěr požádali
Moje žádost byla předschválena. Co se bude dít dál?

Gratulujeme, Vaše žádost byla předschválena a nyní Vám na Vaši adresu zasíláme smluvní dokumentaci, která dle českých zákonů obsahuje dopis s instrukcemi, předsmluvní formulář, smlouvu, všeobecné obchodní i pojistné podmínky a další dokumenty, se kterými se můžete blíže seznámit v sekci Dokumenty ke stažení

Vše zkontrolujete, podepíšete, popřípadě si necháte potvrdit formulář Potvrzení o příjmu od zaměstnavatele a zašlete zdarma v odpovědní obálce zpět k nám. Poštovné hradíme my. 

U nás vše zkontrolujeme a ozveme se Vám s konečným výsledkem posouzení Vaší žádosti.

Kdy obdržím písemné vyjádření o konečném schválení půjčky?

Vyjádření o schválení půjčky Vám posíláme buď ještě ve stejný nebo následující den po konečném posouzení a schválení půjčky, měli byste ho tedy obdržet do 2-3 dnů.

Kdy obdržím peníze na bankovní účet?

Peníze zašleme na Váš účet do 48 hodin po konečném posouzení a schválení půjčky.

Jaké doklady budu potřebovat pro vyřízení půjčky?

Informace o průběhu vyřízení půjčky, včetně informací vyžadovaných od spotřebitele za účelem posouzení úvěruschopnosti jsou uvedeny v kapitole Vše o našich úvěrech, Průběh vyřízení půjčky anebo zde

Jste naším klientem
Zapomněl jsem heslo do klientské zóny, co mám dělat?

Pokud jste zapomněli heslo nebo se nemůžete přihlásit do Vašeho účtu, kontaktujte naše zákaznické oddělení na telefonním čísle 234 120 120.

Mohu změnit výši měsíční splátky?

Ano, měsíční splátky si můžete změnit podle Vašich představ. Tato služba není zpoplatněna žádnými poplatky. U změny výše splátky je pouze potřeba dodržet minimální splátku pro danou výši úvěru.

Kdy obdržím peníze na bankovní účet?

Peníze zašleme na Váš účet do 48 hodin po konečném posouzení a schválení půjčky.

Jak mohu hradit měsíční splátky

Informace o tom, jak hradit měsíční splátky a další informace ohledně splácení spotřebitelského úvěru naleznete v sekci Vše o našich úvěrech, Možnosti splácení půjčky.

Je možné splatit celou půjčku předčasně? Pokud ano, za jakých podmínek?

Informace o tom, jak hradit měsíční splátky a další informace ohledně splácení spotřebitelského úvěru naleznete v sekci Vše o našich úvěrech, Možnosti splácení půjčky.

Co je to inkaso?

Inkaso je běžný způsob splácení půjček a úvěrů, u kterého se měsíční splátka automaticky převádí z Vašeho bankovního účtu na účet COFIDIS. Díky nastavitelnému limitu máte plnou kontrolu nad inkasovanou částkou a nemusíte mít obavu, že zaplatíte pozdě, nebo že splátku zapomenete zaplatit.

Co mám dělat, když
Co mám dělat, když jsem změnil/a rodinný stav

Pokud došlo ke změně Vašeho rodinného stavu, zašlete nám na informace@cofidis.cz nebo prostřednictvím poštovní zásilky kopii Vašeho nového občanského průkazu, kdy na tuto kopii uveďte „SOUHLASÍM S POŘÍZENÍM KOPIE DOKLADU TOTOŽNOSTI“ a doplňte Vaším podpisem. V případě, že Váš občanský průkaz neobsahuje informaci o vašem rodinném stavu, doplňte na kopii občanského průkazu, jaký byl váš původní rodinný stav a jaký je aktuální.

Co mám dělat, když jsem změnil/a adresu

Pokud došlo ke změně adresy trvalého pobytu, zašlete nám na informace@cofidis.cz nebo prostřednictvím poštovní zásilky kopii Vašeho nového občanského průkazu, kdy na tuto kopii uveďte „SOUHLASÍM S POŘÍZENÍM KOPIE DOKLADU TOTOŽNOSTI“ a doplňte Vaším podpisem.

V případě, že chcete změnit korespondenční adresu, zašlete nám Váš požadavek na informace@cofidis.cz nebo prostřednictvím poštovní zásilky, kdy v takovém oznámení vždy uveďte číslo úvěrové smlouvy, které se změna týká.

Co mám dělat, když jsem změnila jméno?

Pokud došlo ke změně Vašeho jména či příjmení, zašlete nám na informace@cofidis.cz nebo prostřednictvím poštovní zásilky kopii Vašeho nového občanského průkazu, kdy na tuto kopii uveďte „SOUHLASÍM S POŘÍZENÍM KOPIE DOKLADU TOTOŽNOSTI“ a doplňte Vaším podpisem.

Chci odložit splátky kvůli COVID-19
Mohu splácet jako dosud?

Pokud chcete splácet svoji Cofidis půjčku dále, nemusíte nás kontaktovat a normálně pokračujte ve splácení. Délka splatnosti ani výše celkové splatné částky se tak pro Vás nezmění.

Jak poznám, že byl odklad proveden?

Odklad Vám potvrdíme v zákonné lhůtě do 30 dnů od podání žádosti, pokud splníte podmínky pro odklad splátek dle Zákona.

Mám k úvěru pojištění schopnosti splácet - co mám dělat?

V případě nahlášení pojistné události je třeba pokračovat v hrazení pravidelných měsíčních splátek až do jejího posouzení a  vyhodnocení ze strany pojišťovny. Pokud klient zažádal o tzv. odklad splátek úvěru z důvodu dopadů spojených s COVID 19, platby na pojistné (které jsou jinak součástí splátky úvěru a jsou splatné ve stejných termínech) klient v období trvání ochranné doby hradit nemusí. V tomto případě zůstává pojištění schopnosti splácet úvěr pro klienta nadále v platnosti a platby na pojistné budou splatné  společně s posledními splátkami úvěru.

Pojišťovna převezme hrazení splátek nejdříve po kladném posouzení a uznání pojistné události.Pro nahlášení pojistné události dlouhodobé pracovní neschopnosti je třeba, aby pojištěný splnil podmínku délky pracovní neschopnosti alespoň 60 dní nepřetržitě (karenční doba), teprve po uplynutí této doby bude v případě kladného posouzení a uznání pojistné události pojišťovna plnit za předpokladu, že pracovní neschopnost bude pokračovat.

Při ztrátě zaměstnání – ukončení pracovního poměru ze strany zaměstnavatele – je třeba, aby pracovní poměr byl na dobu neurčitou a od přistoupení k pojištění uplynulo nejméně 90 dní (čekací doba než se stane pojištění platným), po ztrátě zaměstnání je třeba se registrovat na příslušném Úřadu práce a po uplynutí 60 dní od registrace (karenční doba) bude v případě kladného posouzení a uznání pojistné události pojišťovna plnit za předpokladu, že nezaměstnanost bude pokračovat.

V případě rozvázání pracovního poměru dohodou pojišťovna pojistné plnění neplní.Před nahlášením pojistné události nás neváhejte kontaktovat, poskytneme Vám veškeré informace o potřebných dokladech a podmínkách.Všeobecné pojistné podmínky s informacemi o pojištění jsou součástí Vaší smluvní dokumentace a také je naleznete na našem webu v sekci Dokumenty ke stažení.

Od kdy bude odklad platný?

Ochranná doba trvá od prvního dne prvního kalendářního měsíce následujícího po dni, v němž úvěrujícímu došlo oznámení úvěrovaného, že má v úmyslu využít ochranné doby,

a) do 31. října 2020, nebo

b) do 31. července 2020, jestliže úvěrovaný v oznámení uvede, že má v úmyslu využít takto zkrácenou ochrannou dobu.

Pro odklad splátek vyplňte jednoduchý on-line formulář zde.

Jaký vliv bude mít odklad splátky na Bankovní/Nebankovní registr klientských informací?

Odklad splátky nebude mít negativní dopad na budoucí posouzení úvěruschopnosti a odklad nebude uveden jako prodlení s platbou v Bankovním a nebankovním registru klientských informací.

Pro odklad splátek vyplňte jednoduchý on-line formulář zde.

Mohu svoji schválenou žádost o odklad změnit?

Ne, bohužel, jakmile se jednou rozhodnete a odklad je Vám schválen, tak není možné se k řádnému splácení vrátit, od Odkladu splátek upustit ani jinak měnit dohodnuté podmínky odkladu, pokud Cofidis s.r.o. nerozhodne jinak.

Pro odklad splátek vyplňte jednoduchý on-line formulář zde.

Kolik splátek si mohu odložit?

Dle Zákona bude možné u produktů Pagodil CPA Nula; Pagodil CPA; Cofipartner; COFIKLASIK; Konsolidace; COFIAUTO, tj. smlouvy začínající čísly 6, 7 a 8, jednorázově požádat o odklad do 31.7.2020 nebo 31.10.2020. Pro odklad vyplňte jednoduchý on-line formulář zde.

Budu za žádost něco platit?

Žádost o odklad splátek bude pro naše klienty zdarma. Pro odklad splátek vyplňte jednoduchý on-line formulář zde.

U jakého produktu mohu požádat o odklad?

Dle Zákona 177/2020 Sb. je možné žádat o odklad splátek u spotřebitelských úvěrů, podnikatelských úvěrů i hypoték, které byly schváleny před 26. březnem 2020 a u kterých nebyl zákazník k 26. březnu 2020 v prodlení s platbami delším než 30 dnů. Produkty pro které zákon odklad nenařizuje, jsou kreditní karty, kontokorentní úvěry a revolvingové úvěry. V případě produktů naší společnosti bude odklad splátek možný u Pagodil CPA Nula; Pagodil CPA; Cofipartner; COFIKLASIK; Konsolidace a COFIAUTO, tj. smlouvy začínající čísly 6, 7 a 8.

Pro odklad splátek vyplňte jednoduchý on-line formulář zde.

Běží úroky po dobu odkladu splátky?

Pokud je zákazník fyzická osoba nebo fyzická osoba podnikající, potom mu po dobu odkladu splátky bude dle Zákona účtován úrok ve výši repo sazby vyhlášené Českou národní bankou zvýšené o 8 procentních bodů (nyní tedy 9 %), pokud ve smlouvě nebyl sjednán úrok nižší.

Pokud je zákazník podnikatel, bude mu podle Zákona, po dobu odkladu splátky, účtován úrok, který byl ve smlouvě sjednán.

Pro odklad splátek vyplňte jednoduchý on-line formulář zde.

Kdo může o odklad splátek požádat?

Požádat mohou klienti, kteří se v přímé souvislosti s koronavirovou epidemií dostanou do finančních potíží. O odklad může požádat kterýkoliv z účastníků úvěrové smlouvy. Požádat může fyzická osoba, OSVČ i PO.

Pro odklad splátek vyplňte jednoduchý on-line formulář zde.

Jak mohu o odklad splátky požádat?

Připravili jsme pro Vás jednoduchý on-line formulář zde, jehož vyplněním zažádáte o odklad splátek v souvislosti s pandemií COVID-19.

Co musím doložit pro schválení odkladu splátky?

Není potřeba dokládat žádný doklad ani dokument, pouze vyplnit formulář na našem webu zde.

Co se stane se splátkami, které byly v prodlení před datem účinnosti Vaší ochranné lhůty?

Po uplynutí Vaší ochranné lhůty budou tyto splátky splatné, zároveň během trvání ochranné lhůty jsou úročeny smluvním úrokem (maximální možný úrok je ve výši repo sazba + 8 %) a nebudou uplatňovány náhrady nákladů související s prodlením. Po uplynutí ochranné lhůty tedy bude postupováno dle smlouvy stejně, jak by tomu bylo před účinností ochranné lhůty.

Mám odklad splátek do 31.10.2020 - co bude dál?

Na konci října Vám odešleme e-mail nebo dopis s podrobnými instrukcemi pro opětovné splácení Vašeho úvěru.

Mám odklad splátek do 31.7.2020 - co bude dál?

Na konci července Vám odešleme e-mail nebo dopis s podrobnými instrukcemi pro opětovné splácení Vašeho úvěru. Zároveň upozorňujeme, že dle zákona není možné žádat o prodloužení odkladu splátek do 31.10.2020.

Klientská zóna
810 700 810
810 700 810

Pro správné fungování stránek je třeba mít zapnutý JavaScript.