Společnost COFIDIS a.s., se sídlem Bucharova 1423/6, PSČ 158 00 Praha 5
IČ: 271 79 907 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl B vložka 27780 („Cofidis“) jako osoba poskytující resp. nabízející finanční služby poskytované spotřebitelům ve formě smluv o spotřebitelském úvěru, tímto v souladu se zákonem č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb („ Zákon “) informuje veřejnost o stanovených požadavcích na přístupnost služeb pro osoby se zdravotním postižením a o souladu poskytované služby s těmito požadavky.
Všeobecné požadavky na přístupnost služeb pro osoby se zdravotním postižením
Poskytované služby musí splňovat stanovené požadavky na přístupnost služeb pro osoby se zdravotním postižením uvedené v Zákoně a rovněž ve směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost výrobků a služeb a v příslušných technických normách.
Přístupnost znamená, že digitální nebo fyzickou službu mohou plně využívat i osoby se zdravotním postižením, které mají zrakové, sluchové, kognitivní a/ nebo pohybové deficity.
Dodržováním pravidel a osvědčených postupů při tvorbě textu a designu se zajistí přístupnost digitálních materiálů osobám se zdravotním postižením. Vztahuje se to na webové stránky, mobilní aplikace, dokumenty ve formátu PDF a ostatní veřejné online komunikační služby.
Proto by měl být poskytován obsah smyslově vnímatelný (usnadnění vizuálního a sluchového vnímání obsahu), srozumitelný a přizpůsobený pomocným technologiím.
Digitální přístupnost se vztahuje na všechny situace, ve kterých zdravotní postižení ovlivňuje využívání veřejných online komunikačních služeb. Jedná se o tělesné, smyslové, mentální a kognitivní postižení jakož i psychickou poruchu.
Poskytované služby proto musí být:
- zpřístupněny prostřednictvím více než jednoho smyslového kanálu;
- poskytovány srozumitelným způsobem;
- poskytované způsoby, které dokáže uživatel vnímat;
- zpřístupněny, pokud jde o obsah, v textových formátech, které se mohou použít k vytvoření alternativních asistenčních formátů prezentovatelných uživatelům různými způsoby a prostřednictvím více než jednoho smyslového kanálu;
- poskytované písmem přiměřené velikosti a vhodného typu s použitím dostatečného kontrastu a mezer mezi písmeny, řádky a odstavci;
- doprovázeno alternativní prezentací jakéhokoli netextového obsahu;
- poskytované v elektronické podobě, pokud jsou potřebné pro poskytování služby jednotným a přiměřeným způsobem tak, aby byla služba vnímatelná, srozumitelná a spolehlivá.
Poskytovatel služeb je zároveň povinen:
- zajistit, aby byly při navrhování a poskytování služby splněny požadavky na přístupnost služby pro osoby se zdravotním postižením;
- zpřístupnit veřejnosti informace o stanovených požadavcích na přístupnost poskytované služby pro osoby se zdravotním postižením a o souladu poskytované služby s těmito požadavky;
- zajistit, aby byly zavedeny postupy, díky kterým zůstane poskytování služby v souladu s požadavky na přístupnost služby pro osoby se zdravotním postižením i při změně poskytované služby nebo změně požadavků na přístupnost služby pro osoby se zdravotním postižením.
Všeobecný popis služby
Společnost Cofidis v rámci své podnikatelské činnosti nabízí resp. poskytuje spotřebitelské úvěry ve smyslu zákona 257/2016 Sb. o spotřebitelských úvěrech.
Spotřebitelským úvěrem je dočasné poskytnutí peněžních prostředků na základě smlouvy o spotřebitelském úvěru ve formě půjčky, úvěru, odložené platby nebo obdobné finanční pomoci poskytnuté věřitelem spotřebiteli. Samotnou smlouvou o spotřebitelském úvěru se rozumí smlouva, kterou se věřitel zavazuje poskytnout spotřebiteli spotřebitelský úvěr a spotřebitel se zavazuje poskytnuté peněžní prostředky vrátit a zaplatit celkové náklady spotřebitele spojené se spotřebitelským úvěrem. Více o poskytovaných službách zde.
Popis způsobu, jakým služba splňuje stanovené požadavky na přístupnost pro osoby se zdravotním postižením
Služby poskytované společností Cofidis jsou spotřebiteli nabízeny a poskytovány různými komunikačními prostředky. Spotřebitel může o tyto služby požádat telefonicky, osobně nebo prostřednictvím webové aplikace společnosti Cofidis, přičemž konkrétní informace o podmínkách poskytnutí spotřebitelského úvěru jsou poskytovány písemně nebo ústně zaměstnanci resp. obchodními partnery společnosti Cofidis. Spotřebitel má v rámci předsmluvních, jakož i smluvních procesů možnost kdykoli se obrátit na klientské centrum Cofidis se žádostí o poskytnutí bližších informací nebo se žádostí o poskytnutí vysvětlení. Za tímto účelem má společnost Cofidis zřízenou telefonní linku: 234 120 120 (ústní podání informací) a e- mailovou adresu: informace@cofidis.cz (písemné podání informací). Smlouvu o spotřebitelském úvěru (spolu s příslušnými dokumenty) lze uzavřít buď vlastnoručním podpisem papírové verze dokumentu nebo podepsáním elektronického dokumentu prostřednictvím elektronického podpisu (e-sign).
Detailní postup pro sjednání úvěru a souladu s požadavky naleznete zde.
Orgánem dohledu nad plněním požadavků na přístupnost služeb pro osoby se zdravotním postižením podle Zákona a nad dodržováním povinností poskytovatele těchto služeb je:
Česká obchodní inspekce
Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha, Nové Město, e-mail: podatelna@coi.cz
Toto prohlášení o přístupnosti bylo vytvořeno dne 30.06.2025.